Δεύτερη η Ελλάδα στον Πανευρωπαϊκό Διαγωνισμό Πειραμάτων “CHEMISTRY REDISCOVERED”


Η Ελλάδα κατέλαβε την δεύτερη θέση στον Πανευρωπαϊκό Διαγωνισμό με τον τίτλο ‘CHEMISTRY REDISCOVERED”, ο οποίος διοργανώθηκε για πρώτη φορά από την European Young Chemists Network (EYCN) της EuCheMS, με τη συμμετοχή της ομάδας Mad about Science από το Πρότυπο Λύκειο Ευαγγελικής της Νέας Σμύρνης

Όπως αναφέρει και το Δελτίο Τύπου της Ένωσης Ελλήνων Χημικών:

H εξαιρετική ομάδα του Πρότυπου Λυκείου Ευαγγελικής Σχολής παρουσίασε το πείραμα με τίτλο "Construction of a natural dye sensitized solar cell (DSSC) based on beetroot". Η ΕΕΧ συγχαίρει τις μαθήτριες Μαριάννα-Φανουρία Μητσιώνη, και Ειρήνη Σεργεντάνη, τον μαθητή Χαρίλαο Πίπη και τον επιβλέποντα καθηγητή Χριστόδουλο Μακεδόνα για την διάκριση αυτή που έχει μεγάλη σημασία, για τους διαγωνιζόμενους, για την ΕΕΧ και κυρίως για την χημική εκπαίδευση στην Ελλάδα, διότι αναδεικνύει τη δυναμική της Χημείας στο σχολείο και τον εργαστηριακό της χαρακτήρα. 

Η ΕΕΧ, ως εκπρόσωπος της Ελλάδας στην EuCheMS, διοργάνωσε το Εθνικό Τμήμα του διαγωνισμού, υπό την αιγίδα του ΥΠΠΕΘ, από το οποίο έγινε η επιλογή των δύο συμμετοχών της Ελλάδας. Αισθανόμαστε την υποχρέωση να συγχαρούμε και να ευχαριστήσουμε όλες τις ομάδες μαθητών και μεντόρων που έλαβαν μέρος στον διαγωνισμό, για τον χρόνο, την επιμονή, τον ενθουσιασμό, την αγάπη για τη Χημεία και την προσπάθεια που κατέβαλαν, ώστε να ετοιμάσουν πολύ υψηλής ποιότητας projects κάτω από ιδιαίτερα απαιτητικά χρονοδιαγράμματα, καθώς και τα μέλη της Επιστημονικής Επιτροπής για τη δέσμευση, τον ενθουσιασμό και τα αυστηρά κριτήρια με τα οποία έφτασαν στην τελική επιλογή. 


Η διάκριση της Ελλάδας στον 1ο Διαγωνισμό καλλιεργεί υψηλές προσδοκίες για την συνέχεια για την οποία η ΕΕΧ υπόσχεται καλύτερη οργάνωση και ενημέρωση και ελπίζει σε μεγάλο αριθμό συμμετοχών υψηλού επιπέδου, ώστε η Χημεία να αναδειχθεί στην κοινωνία, η Ελληνική Χημική Εκπαίδευση στη Δευτεροβάθμια να αναδειχθεί στην Ευρώπη και να μας κάνει υπερήφανους.


Ο διαγωνισμός Chemistry Re-discover (Ξανα-ανακαλύπτοντας τη Χημεία) έχει σαν στόχο την προώθηση της Χημείας στους νέους μαθητές γυμνασίου σε όλη την Ευρώπη. Αυτό επιτυγχάνεται με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών, οι οποίοι θα αναπτύξουν επιστημονικά έργα μαζί με τους μαθητές τους και θα τους ενθαρρύνουν να παρουσιάσουν τα ευρήματά τους, με τη μορφή ενός βίντεο-πειράματος, μαζί με ένα ακριβές πειραματικό πρωτόκολλο.

Ο διαγωνισμός πραγματοποιείται σε δύο φάσεις: στην πρώτη γίνεται μια επιλογή των δύο καλύτερων ομάδων σε κάθε χώρα, από την Ένωση Χημικών κάθε χώρας. Και στη δεύτερη φάση, οι καλύτεροι εθνικοί εκπρόσωποι θα διεκδικούν το βραβείο EYCN.


Η διάκριση των παιδιών μόνο αισιόδοξο γεγονός μπορεί να αποτελέσει για ένα εκπαιδευτικό σύστημα που συνεχώς υπονομεύει την Επιστήμη της Χημείας. Σε ένα σύστημα που από τις θετικές επιστήμες μόνο η Χημεία δε διδάσκεται στην Α' Γυμνασίου, ενώ στη Β' και στη Γ΄ διδάσκεται απλώς μια ώρα, ενώ από φέτος δεν αποτελεί εξεταζόμενο μάθημα. Επιπλέον, το ίδιο εκπαιδευτικό σύστημα αποφάσισε να καταργηθεί η Χημεία κατεύθυνσης στη Β' Λυκείου και να μη διδάσκεται Χημεία Γενικής Παιδείας στη Γ' Λυκείου.


Μακάρι πάντα να υπάρχουν συνάδελφοι σαν τον κ.Μακεδόνα που θα εμπνέουν και θα μυούν τους μαθητές τους στην επιστήμη της Χημείας.